Niezbędnik rowerzysty woda

Czy wiesz, że w każdą, nawet krótką podróż rowerem powinno się zabierać ze sobą butelkę wody lub bidon z napojem?
Nasze ciało składa się w ok. 60% z wody. Jazda na rowerze to wysiłek fizyczny, podczas którego możemy stracić nawet do 2 litrów płynów na godzinę! Niezbędne jest ich uzupełnianie, jednak nie każdy napój jest do tego odpowiedni.

Co pić?

Najlepsza podczas jazdy na rowerze będzie woda. W sklepach oferowany jest szeroki wybór różnych gatunków wód mineralnych i źródlanych , z których każdy wybierze coś dla siebie. Przy dłuższej trasie warto zaopatrzyć się w napój izotoniczny, który uzupełni elektrolity – uwaga, nie mylić z napojami energetycznymi, które zawierają kofeinę i wypite w większej ilości mogą zaszkodzić. Można też nawadniać się niesłodzonymi sokami owocowymi i warzywnymi. Unikaj za to napojów słodkich i gazowanych – nie spełnią one dobrze swojej funkcji.

Jak pić?

Często i regularnie. Małe ilości wody wypijane co krótki czas będą lepiej działały na organizm, niż ta sama ilość wody wypita za jednym razem.

Co możesz stracić?

Podczas wysiłku, razem w wodą z organizmu wydalane są składniki mineralne takie jak sód, potas, magnez wapń oraz niektóre witaminy. Nieuzupełnianie płynów powoduje spadek wydolności, zmęczenie, ból głowy oraz zmniejszenie koncentracji.

Co zyskasz?

Pijąc odpowiednie ilości płynów zapewniasz sobie lepsze samopoczucie i więcej energii. Jazda na rowerze będzie przyjemniejsza i mniej męcząca, a organizm odniesie więcej korzyści z wysiłku. Picie wody jest sprzymierzeńcem zgrabnej sylwetki – zwiększa się spalanie kalorii!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *